torek, 26. maj 2015

Chardonay "supreme" - Piro

Pozdravljen ljubitelj vina!

Ko gledam skozi okno, se zmrazim ob misli, da bi bilo vreme enako kot prejšnje poletje. Če lahko tistemu lanskem "zmazku" sploh lahko rečemo poletje. Upajmo, da se letos vendarle ne bomo spet kopali v meteornih vodah ampak v morjih, jezerih itd.

Posvetimo se zdaj današnjemu vinu. O vinski kleti Piro iz Goriških Brd je bilo že marsikaj povedanega. Naj spomnim, da so najbolj znani po svojih chardonnayjih. Pridelujejo tri linije te sorte (osnovna, "supreme" in "bosc"). Chardonnay osnovne linije sem na blogu že predstavil in priznati moram, da me ni navdušil. Glavni razlog je ta, da je za moj okus kislina preveč izražena.

Tako kot vino za osnovno linijo tudi chardonnay za linijo "supreme" zori v inoks cisternah. Največja razlika med tema dvema linijama je v grozdju. Za "supreme" se namreč uporabi grozdje iz najboljše lege, ki jo pri Pirotu imajo. To je iz lege "bosc", kjer so obremenitve trt zelo majhne in količina sonca največja.

Ali je razlika med osnovno in to linijo očitna? Pa še kako! To vino je preprosto čudovito. Odlikujejo ga polnost, uravnoteženost, nežna maslenost in pitnost. Poleg tega pa bo po mojem mnenju v takšni formi ostal še kar nekaj časa. Verjetno eden najboljših svežih chardonnayjev (zame in za mojo punco celo najboljši) v Sloveniji.


Sorta: chardonnay
Letnik: 2013
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 14.0%
Vinifikacija: Na žalost točnih podatkov ni. Vem le, da je vino zorelo v inoks cisternah.

Opis vina:
Vino je zelo svetlo zlate barve z nežnimi zelenimi odtenki. Aroma je srednje izražena, sortna, mineralna, po tropskih sadežih in v ozadju zelišča. V ustih je vino suho, za sveže vino zelo polnega telesa, masleno, celo malenkost oreščkasto in izredno uravnoteženo. Alkohola na jeziku sploh ni čutiti. Pookus je kar dolg in lepo topel.

Na kratko: Eden najboljših svežih chardonnayjev v Sloveniji. Za v zbirko!
Ujemanje s hrano: Dovolj piten, da ga lahko pijemo samega. Ponudil bi ga ob pečenem ali ocvrtem piščancu.

OPOMBA: Vino iz druge steklenice je potrebovalo nekaj prezračevanja.

Do naslednjič ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."