sobota, 2. september 2017

Sivi pinot (magnum) - Pasji rep (letnik 2011)

Pozdravljen ljubitelj vina!

Letnik 2011 v Sloveniji velja za enega najboljših v tem stoletju. Pogoji za rast in optimalno zrelost grozdja so bili takrat tako dobri, da so se v vinski kleti Pasji rep odločili, da pridelajo vino, ki ga niso še nikoli do takrat. Gre za 100% sivi pinot, ki je po daljši maceraciji zorel v 225-litrskem barik sodčku. Ednino sem uporabil načrtno, saj je vso vino zorelo le v enem sodčku. Zaradi tega tudi na steklenicah piše "Single barrel VII.", kjer "VII" pomeni številko soda. Torej gre res za butično izvedbo.

Kdor bere moj blog že dlje časa, je najbrž dojel, da mi t.i. "oranžna vina" niso ravno najljubša. Preprosto sem večkrat naletel na takšno, ki me je popolnoma razočaralo, kot na dobro. Kaj šele na kakšno, ki bi bilo kaj več kot dobro. Tja pa zagotovo kotira današnje vino, v katerem sem (pa ne sam) zelo užival.


Sorta: sivi pinot
Letnik: 2011
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 14.0%
Poreklo: Vipavska dolina
Cena: /
Vinifikacija: Vino je po daljši maceraciji zorelo v 225-litrskem barik sodčku.

Opis vina:
Vino je srednje intenzivne svetlo rdeče barve. Aroma je sprva zadržana in potrebuje nekaj časa, da se odpre. Čeprav je široka, v ospredju pričakovano niso sortne arome. Prepletajo se vonjave po rdečem (maline), kontinentalnem (zrela rdeča jabolka) in tropskem sadju, precej v ospredju pa je tudi aroma kvalitetnega lesa. V ustih je vino suho, dokaj polnega telesa, zrelih kislin, nekoliko toplo in z bolj gosto - kremasto teksturo ter zelo mineralno. Kljub toplini deluje dovolj sveže. Tudi v ustih se prepletajo arome lesa in raznega sadja (bolj rdečega in tropskega). Čutiti je tudi prijetno grenkobo ter tudi tanine, ki so že zelo mehki. Odhod je srednje dolg in lepo očisti usta.

Na kratko: Zelo zanimivo t.i. oranžno vino, ki zagotovo spada med najboljša, kar sem jih kdaj poizkusil.

Ocena (pomen ocene je opisan tukaj):

Ujemanje s hrano: Vino lahko ponudimo k široki izbiri jedi. Po mojem mnenju najbolj v poštev pridejo: azijska kuhinja, bolj mastne ribje jedi in zreli siri.

Potencial za staranje: Vino je že doseglo svoj vrh, kjer bo ostalo še nekaj časa. Toda predvidevam, da ne več kot tri leta.

Do naslednjič ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."