ponedeljek, 23. maj 2016

Sauvignon "selekcija" - Marjan Simčič

Pozdravljen ljubitelj vina!

Danes je pred tabo aktualen letnik sauvignona iz linije "selekcija", ki ga pridelujejo v vinski kleti Marjan Simčič. Vino je na eni strani zelo polnega telesa, na drugi pa je izredno pitno, saj je podprto z izredno mineralnostjo in živahno kislino. Slednja je trenutno (za moj okus) še nekoliko previsoka, a sem mnenja, da se bo čez čas tudi to popravilo. Povedati je potrebno še, da ima to vino zelo lep potencial za staranje.

Toda mene je, ko sem to vino poizkusil, najbolj razveselilo nekaj drugega. Zelo redko sem namreč pil kakšno vino, ki bi imelo okus in aromo maceracije tako lepo vpeto v celoto. Pravzaprav človek (vsaj jaz) zelo težko določi, ali je bilo vino sploh macerirano (kljub nekajdnevni maceraciji). To je po mojem mnenju vsekakor lastnost, ki zahteva veliko znanja in ki loči odlične vinarje od dobrih.

Opomba: Mogoče te bodo presenetile malo manj izražene arome vin iz te kleti. Razlog za to je, da vina vrejo samo pod vplivom naravnih kvasovk, ki določenih arom ne poudarijo tako kot selekcionirane. Po drugi strani pa dajo kvasovke iz vinograda vinu kompleksnost, ki jo zmore samo mati narava, ter izrazijo "terroir" področja, kjer raste trta.  


Sorta: sauvignon
Letnik: 2013
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 13.5%
Poreklo: Goriška Brda, Slovenija
Cena: 16,50 €
Vinifikacija: Po 4-dnevni maceraciji vino najprej 12 mesecev zori v velikih konusno oblikovanih hrastovih sodih in nato še 11 mesecev v 500-litrskih hrastovih sodih.

Opis vina:
Vino je srednje intenzivno zlate barve. Aroma je (v stilu kleti) diskretna, a kompleksna; prevladuje paprika, bezeg, minerali ter v ozadju nežna nota lesa in tobaka. V ustih je vino suho, polnega telesa, toplo, mineralno in masleno, malce moti za moj okus (še) nekoliko preveč izražena kislina. Prevladuje paprika in bezeg ter na koncu prijetna nota tobaka. Odhod je zelo dolg, topel in osvežilen.  
Na kratko: Kompleksen in poln sauvignon, ki mu svežino daje lepa mineralnost in živahna kislina. 

Ocena:

Ujemanje s hrano: Vino lahko ponudimo k široki izbiri jedi. Zanimivo bi ga bilo ponuditi k tajski morski hrani ali pa k dimljenemu siru. 

Do naslednjič ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."