nedelja, 8. februar 2015

Teranton - Vinakras

Pozdravljen ljubitelj vina!

Kaj pomeni teranton? To je marketinško ime za staran kraški teran. Slednjega pa pridelujemo izključno iz vinske sorte refošk. Teranton je torej zorjen, bolj strukturiran teran.

Sam sem kar velik privrženec terana in spomin se, da sem teranton iz vinske kleti Vinakras (takrat v drugačni preobleki) že poizkusil. Šlo je za letnik 2003 in ostal mi je v spominu, kot zanimivo in dobro vino. Presentilo pa me je predvsem dejstvo, da je bil po desetletju (buteljko sem namreč odprl leta 2013) še vedno v dobri formi.

Teranton, ki ga danes opisujem, je letos na sejmu Ljubljana Vino prejel zlato odličje. Kljub temu da je letnik 2009, je šele letos prišl v prodajo. Razlog je dolgo in kombinirano zorenje v hrastovih sodih.

Po mojem mnenju gre za sadno vino, ki je zelo mehko (skoraj brez taninov). Sortno kislino so popolnoma umirili, mogoče celo preveč. Kdor bo iskal "teran" v tem vinu, ga zlahka ne bo našel. Kot opozorilo moram napisati, da je vino v eni izmed dveh buteljk, ki sem jih imel, moziralo. Zaradi vsega tega malcdvomim, da bo to vino zdržalo desetletje.

Sorta: refošk
Letnik: 2009
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 12.5%
Vinifikacija: Maceracija je trajala ena mesec. Nato je vino tri leta zorelo v barik sodčkih (70% iz francoskega in 30% iz ameriškega hrasta). Po tem je vino še dve leti zorelo v velikih hrastovih sodih iz slavonskega hrasta. 

Opis vina:
Vino je sortno temno rubinaste barve z vijoličastimi odtenki. Aroma je srednje izražena, lepa, najbolj je vonjati temne gozdne sade (robidnico) in temno čokolado. V ustih je vino suho, uravnoteno (nenavadno za teran) in zelo sadno. Tanini so mehki in skorajda ni. Odhod je dober in dovršen ter malenkost (nemoteče) pogreni.

Na kratko: Spodoben zorjen kraški teran (teranton), katerega glavni adut je sadnost in mehkoba. 
Ujemanje s hrano: Ob mastnih narezkih se dobro ujame tudi z divjačino, govedino in zorjeinimi siri.

Do naslednjič ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."