nedelja, 30. oktober 2016

Burja bela - Burja

Pozdravljen ljubitelj vina!

Vinska klet Burja je ena izmed najbolj popularnih v Sloveniji. Zato je kar nekoliko čudno, da na blogu še ni bilo predstavljeno nobeno njihovo vino. Razlog tiči v tem, da so me ta večkrat razočarala. Bodisi so bila preveč žveplana bodisi so imela hujše napake (t.i. "bekser"). In to ne samo, ko sem vina odpiral doma, ampak tudi na festivalih. Mogoče preprosto nimam sreče, ampak takih dogodkov je bilo zdaj že kar nekaj. Posledično ugled te vinske kleti v mojih očeh ni tako visok, kot v očeh strokovnjakov.

Seveda me je kakšno vino iz te kleti tudi navdušilo. To še posebej velja za vino, ki ga danes predstavljam. Belo zvrst iz "lokalnih" vipavskih sort, ki jo mnogi strokovnjaki uvrščajo med najboljša bela slovenska vina. Letnik 2011 smo pili tudi na moji poroki, kjer je navdušil. Ko pa sem pred kratkim buteljko istega letnika odprl doma, sem dobil občutek, kot da vino počasi izgublja svojo moč. Aroma je že povsem razvita (primarnih arom je le še za vzorec). Tudi barva je že začela kazati znake staranja. Čeprav je vino staro pet let, so ti znaki prišli malo prej, kot sem si mislil.


Sorte: 30% laški rizling, 30% rebule, 30% malvazije in 10% ostale sorte
Letnik: 2011
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 13.5%
Poreklo: Vipavska dolina, Slovenija
Cena: 15,00 €
Vinifikacija: Vino eno leto zori v velikih hrastovih sodih.

Opis vina:
Vino je srednje intenzivne, ne popolnoma bistre zlate barve z rahlimi bronastimi odtenki. Aroma je nekoliko zadržana, že zelo razvita in prijetna. Ponujajo se vonjave po prezrelih (kandiranih) jabolkih, medu, vanilji in zeliščih. V ustih je vino suho, dokaj polnega telesa in lepo uravnoteženo. Deluje krepko, a je vseeno dovolj pitno. Tekstura je maslena, celo kremasta. Poleg tega, kar je bilo vonjati, najdemo tudi oreščke, noto lesa in lepo mineralnost; vino deluje celo malenkost slano. Čutiti je tudi redke tanine, ki dajejo vinu dodatno strukturo. Odhod je dolg, osvežilen in značilno za laški rizling pogreni. Tale steklenica nakazuje, da bi lahko krivulja razvoja začela prav kmalu padati. Zato priporočam, da se vino kmalu popije.

Na kratko: Lepo strukturirana, polna in kompleksna bela zvrst, ki pa ni težka in se lepo pije. Pogrešam le malenkost več sadnosti.

Ocena:

Ujemanje s hrano: Vino je zelo polno in kompleksno. Postregel bi ga k izbranim srednje zorjenim sirom in figovi marmeladi.

Do naslednjič ... 

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."