nedelja, 28. junij 2015

Zelen "Prestige" - Vipava 1894

Pozdravljen ljubitelj vina!

Že dolgo časa je minilo, odkar sem predstavil vino kakšne slovenske avtohtone sorte. Zelen vsekakor velja za eno izmed najbolj poznanih. Ponavadi ga odlikuje lepa sortna aroma po hruškah in jabolkah ter mehkoba v ustih.

V vipavski zadrugi so v zadnjem letu oziroma dveh naredili velik korak naprej, kar se tiče promocije in estetike. Zamenjali so tudi ime za njihovo najbolj kakovostno linijo, in sicer iz "Lanthieri" v "Presitge".

Na tem mestu je potrebno pohvalit njihov polsuhi zelen "Lanthieri" (še posebej letnik 2011), ki v moji knjigi še zdaj spada med tri najboljša vina te sorte. Ko sem odpiral to buteljko, sem pričakoval, da bo vino na približno takem nivoju, kot je bil njegov predhodnik. Čeprav me je že na začetku zmotilo dejstvo, da ima vino le pičlih 11.5% alkohola. To se mi zdi nekoliko malo za vino višje kakovosti, v katero gre ponavadi izbrano (boljše) grozdje. 

To vino ne dosega standardov, ki so jih postavili zeleni pred njim. Priznati moram, da sem bil nad vinom kar precej razočaran. Na nosu je sicer vse lepo in prav, tudi mineralnost v ustih je lepa, vendar ostalo ne dosega kvalitet vrhunskega vina. Zato tudi mislim, da je cena za to vino pretirana.



Sorta: zelen
Letnik: 2013
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 11.5%
Vinifikacija: Majhen del vina je zorel v barik sodčkih, medtem ko je glavnina zorela v inoks cisternah.

Opis vina:
Vino je svetlo zlate barve z svetlo rumenimi odtenki. Aroma je srednje izražena, sortna, po citrusih in hruškah, tudi zelenih jabolkah. V ustih je vino suho, zelo lahkega telesa (pričakovano, saj ima le 11.5% alkohola), sveže, tudi z nekaj mineralnosti, vendar ima absolutno preveč izraženo kislino. Odhod je zelo kratek in pusti kiselkast pookus v ustih.

Na kratko: Nič več kot povprečno sveže vino. Lahko pohvalim le sortno aromo in lepo mineralnost v ustih.
Ujemanje s hrano: Običajno bi bil zelen zelo dober aperitiv, vendar bi tega zaradi kisline raje ponudil ob hrani. Na misel mi pridejo ocvrte sardele in girice, pa tudi ocvrti kalamari.

Do naslednjič ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."