torek, 10. marec 2015

Štiri cenovno ugodna bela vina

Pozdravljen ljubitelj vina!

Zadnjič sem imel s prijatelji prav zanimivo degustacijo. Izbral sem štiri cenovno ugodnejša bela vina. Tri izmed njih stanejo okoli 5 €, medtem ko eno stane malenkost več (6.5 €). Cilj degustacije je bil izbrati vino, ki bi ga lahko brez zadrege ponudil gostom na zabavi, ne da bi bankrotiral.

Seveda nisem pričakoval visoke kvalitete vina. Sem pa pričakoval nekaj pitnega, svežega, z umirjeno kislino in vsaj malo sortnosti. Kar precej za vina tega cenovnega razreda. Toda če je med gosti vsaj kakšen, ki se malo spozna na vino, mora le-to doseči to stopnjo kvalitete.

No, pa poglejmo, katera vina smo degustirali in kako so se ta odrezala.

Začeli smo z rebulo Quercus iz Vinske kleti Goriška Brda. Pri tem vinu lahko pohvalim sicer manj izraženo toda nežno in sortno aromo po citrusih in zelenih jabolkah. Okus me je malo manj prepričal. V ustih je vino sveže, ne popolnoma suho in s kislino, ki je za moj okus malo preveč izražena. Toda če potegnem črto, sem mnenja, da je vino kar dobre kvalitete glede na ceno. Upal bi si ga postreči tudi malo bolj zahtevnim gostom.

Sorta: rebula
Letnik: 2013
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 12.5%
Vinifikacija: Zorenje v inoks cisternah.

Nadaljevali smo z malvazijo iz vinske kleti Brič (Slovenska Istra). Vino me je razočaralo. Bilo je skorajda brez arome in imelo precej agresivno kislino. Zato smo se odločili, da bomo to vino raje pustili za na konec. Za špricer.

Sorta: malvazija
Letnik: 2013
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 12.5%
Vinifikacija: Zorenje v inoks cisternah.


Tretji je bil na vrsti sauvignonasse ali zeleni sauvignon ("tokaj") prav tako iz linije Quercus in torej iz Vinske kleti Goriška Brda. Tudi pri tem vinu sem bil kar presenečen nad njegovo sortnostjo. Pa tudi nad stopnjo alkohola, kar krepkih 13.5%. Zanimivo je, da kot rebula, tudi to vino ni popolnoma suho. Bi ga pa vseeno brez pomisleka postregel na kakšni zabavi.

Sorta: sauvignonasse
Letnik: 2013
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 13.5%
Vinifikacija: Zorenje v inoks cisternah okoli 6 mesecev, od tega 3 mesece na finih drožeh.

Pa smo prišli do zadnjega vina. To je malvazija Capris iz vinske kleti Vinakoper. Najdražje (6,5 €) in tudi najboljše vino te degustacije. Verjetno bi jo lahko opisal tudi v ločenem postu. Mogoče drugič. Najbolj me je očarala aroma, ki je sortna, izražena in nežna. Res odlična. Da ne pijemo res vrhunskega vina zaznamo šele v ustih. Manjka mu namreč mineralnosti in malenkost telesa. Toda vsekakor je to vino eno stopnjo bolj kvalitetno od drugih, ki sem jih predstavil danes.

Sorta: malvazija
Letnik: 2013
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 13.0%
Vinifikacija: Zorenje na drožeh v inoks cisternah okoli 6 mesecev.

Do naslednjič ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."