nedelja, 16. avgust 2015

Rose - Santei

Pozdravljen ljubitelj vina!

V lanskem letu sem doživel eno lepo presenečenje. Najprej me je presenetilo, ko se je na izboru najboljših merlotov v reviji Vino znašel merlot iz vinske kleti, ki je ne poznam. Še več, dve številki kasneje se je na izboru najboljših sauvignonov znašel tudi sauvignon iz te iste kleti. Gre za vinsko klet Santei, ki je izredno mlada, saj je svoje prvo vino pridelala iz letnika 2008. 

Vinska klet Santei se nahaja v Dolancih, ki so le kratek spust iz Štanjela proti Vipavi. To področje spada pod vinorodni okoliš Vipavska dolina, upravno pa je to še vedno del občine Komen. Poznavalci teh krajev bodo pritrdili, da v tem delu Vipavske doline ni veliko pridelovalcev vina. Gre za nekoliko pozabljeno območje, kateremu v zadnjem času niso pripisovali velikega pomena, češ da ni primerno za pridelavo vrhunskega vina. Vendar z uspehom vinske kleti Santei se je ta miselnost spremenila. 

Rose, ki ga bom danes predstavil, je drugačen od velike večine slovenskih rosejev. Vinar pravi, da je narejen v stilu korziških rosejev. Gre za vino, ki je bolj polnega telesa, opaznejšega taninskega oprijema in je bolj kompleksno. Takšen rose je resno vino in moram priznat, da mi je ta stil izjemno všeč. Za moj okus najboljši rose, kar sem jih kdaj poizkusil.



Sorta: cabernet sauvignon
Letnik: 2012
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 12.7%
Vinifikacija: Vino je zorelo v inoks cisternah.

Opis vina:
Vino je svetlo rdeče barve s čebulnimi odtenki. Aroma je srednje izražena, nežna, po rdečih sadežih (najbolj po zrelih malinah). V ustih je vino suho, za rose zelo polnega telesa, sadno, lepo uravnoteženo, še vedno zelo sveže. Prisotnih je tudi kar nekaj taninov, ki so zreli in dodajo vinu širino. Pookus je daljši in lepo saden. 

Na kratko: Odličen, resnejši rose, ki je na meji prezrelosti. Za poletne večere.
Ujemanje s hrano: Vino bi ponudil k hladnim morskim predjedem ali pa preprosto kot aperitiv.

Do naslednjič ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."