ponedeljek, 5. januar 2015

Refošk "beso" - Besednjak

Pozdravljen ljubitelj vina!

Vinski potopis nadaljujmo na našem majhnem delu Istre. Gre za vino precej neznanega slovenskega vinarja iz okolice Ankarana. Na žalost na spletu ni veliko podatkov o tem vinu, pa tudi o vinogradniku nasploh. Predpostavljam, da "beso" pomeni lego vinograda, saj menim, da to vino predstavlja najvišjo linijo tega vinogradnika. 

Ali je to prvi refošk v blogu? Odgovor je da in ne. Razlog je ta, da se teran in refošk oba pridelujeta iz ene sorte - refoška. Razlika je le v zemlji, kjer trta refoška raste. Na krasu refošk raste na rdeči prsti oz. jerovici (t.i. "terra rossa"), v Istri pa na rjavi prsti. Torej teran kot sorta ne obstaja. Vendar pa se ti dve vini medseboj kar pošteno razlikujeta. Skupna jima je le sortna kislina, ki odraža njun bratski izvor.

Na koncu moram priznati, da sem pil tudi že kakšen boljši refošk. Zmotil me je predvsem (za moj okus) pregrenak odhod vina. To ne pomeni, da je vino slabo. Sploh ne. Z vsakim požirkom je boljše. Potrebuje čas, da zadiha. Zanimivo bi bilo videti, kakšno bo čez 2-3 leti. Mogoče pa takrat spet pišem o njem.


Sorta: refošk
Letnik: 2011
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 14.5%
Vinifikacija: Zaradi arome, ki je kar precej po vaniliji in temni čokoladi, sumim, da je vino zorelo v barik sodčkih vsaj eno leto.

Opis vina:
Vino je temno rubinaste barve z močnimi vijoličastimi odtenki. Aroma je srednje izražena, v ospredju je vonjati vanilijo in temno čokolado, v ozadju temne gozdne sadeže. Lepa aroma, ni kaj. V ustih je vino suho, polnega telesa in z izraženo sortno kislino (za moj okus skorajda preveč). Taninov je nekaj in so se že zmehčali. Odhod je kar dolg, vendar za moj okus preveč pogreni.

Na kratko: Soliden refošk z lepo aromo, mehkimi tanini in polnim telesom. Obvezno piti s močno hrano.

Ujemanje s hrano: Divjačina, goveji steaki, močno začinjene mastne jedi in zelo zorjeni siri.

Do naslednjič ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."