sobota, 3. januar 2015

Grabar - Coronica

Pozdravljen ljubitelj vina!

Novo leto bomo začeli z izjemnim vinom iz vinske kleti Coronica, ki me je navdušila že s svežo malvazijo (slednjo sem v blogu že opisal). Za vina iz te kleti sem se začel zanimati, ko sem v lanskoletnem spomladanskem izvodu revije Vino prebral intervju z gospodom Morenom Coronico.

Toda problem je, da je njegova vina v Sloveniji skoraj nemogoče dobiti. In če ne pride gora k Mohamedu, potem mora iti Mohamed k gori. Tako sva se s punco nekega sončnega jesenskega dne (letos jih ni bilo veliko) odločila, da greva na izlet v Motovun in se nato ustaviva v Korenikih (malo izven Umaga). Sicer sem bil rahlo razočaran nad samo degustacijo. Bila je precej neosebna; miza (brez stolov), na njej vseh pet vin, rdeča pretopla, vse skupaj je trajalo mogoče 15 minut. Verjetno tudi zato, ker prava degustacijska soba še ni bila dokončana in ker je bila trgatev v polnem razmahu.

Vseeno pa se nama je prišel gospod Coronica osebno predstaviti. Bilo je ravno med pokušinjo Grabarja. Vprašal sem ga, koliko časa to vino zori v lesu. Brez obotavljanja mi je odgovoril: "Koliko je potrebno" (velja za vsa njegova vina). Všeč mi je, da prilagaja vinifikacijo letniku vina in ne obratno.

Grabar je zvrst merlota in cabernet sauvignona v razmerju, ki je odvisno od letnika. Vino je polnega telesa in zaradi svežine ter mineralnosti, ki je posledica zemlje (terroir), ravno prav pitno. Odlično. Zdaj si želim, da bi kupil kakšno buteljko več.



Sorti: merlot in cabernet sauvignon
Letnik: 2009
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 14.0%
Vinifikacija: Vino zori v hrastovih sodih z različno prostornino, dokler je to potrebno.

Opis vina:
Vino je temno rubinasto barve z bordo odtenki. Aroma je izražena, opojna, sadna, najbolj se vonja črni ribez, nato še borovnice in tudi višnje. V ustih je vino suho, polnega telesa, izjemno uravnoteženo, mineralno ter sveže. Eksplozija različnih okusov. Taninov je kar nekaj, ti so že žametni. Pookus je v stilu vina, dolg in čudovit. Izjemno.

Na kratko: Odlično polno rdeče vino, ki je zelo mineralno in sveže. Avtorsko.
Ujemanje s hrano: Divjačina, odojek, goveji steaki in bolj zorjeni siri. Odličen tudi sam.

Do naslednjič ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."