sreda, 10. december 2014

Chardonnay - Piro

Pozdravljen ljubitelj vina!

V prejšnjem postu sem predstavil našo nedeljsko degustacijo vin. Le-ta sem tudi na kratko opisal, obljubil pa sem natančnejši opis Pirovega chardonnayja. 

Vinska klet Piro se nahaja v Vipolžah v Goriških Brdih in nosi vzdevek dedka Petra Jakončiča, ki se je prvi v družini začel resno ukvarjati z vinarstvom. Peter, na kratko Pero in od tod Piro. Čez generacije so dobili sloves kot odlični pridelovalci vina, še posebaj pa so bili vedno izpostavljeni njihovi chardonnayji.

Pridelujejo tri različne linije chardonnayjev: sveži (zorjen v inoks sodih), "supreme" (zorjen v velikih hrastovih sodih) in "bosc" (ime vinograda, staran v 225l-skih barik sodčkih). Naj povem, da chardonnayja iz linije "bosc" še nisem poizkusil. Chardonnay "supreme" letnik 2011 pa je še danes eden izmed meni najljubših.
Toda v tem postu se bom podrobneje posvetil svežemu chardonnayju. Slednji me je rahlo razočaral, saj ni bil dovolj uravnotežen. Manjkala mu je tudi večja polnost telesa in daljši pookus.


Sorta: chardonnay
Letnik: 2013
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 13.5%
Vinifikacija: Vino je zorelo v inoks cisternah eno leto.

Opis vina:
Vino je svetlo zlate barve z rahlimi zelenimi odtenki. Aroma je sortno manj izražena, sveža, največ je čutiti tropsko sadje. V ustih je vino suho, sveže, rahlo tudi masleno, vendar so kisline malenkost preveč izražene in telo ni tako polno, kot bi pričakoval glede na alkoholna stopnjo. Pookus je svež, dobro očisti usta, ampak za vrhunsko vino absolutno prekratek.

Na kratko: Sveži chardonnay, ki ima za moj okus preveč izražene kisline. Tudi telo in pookus nista na nivoju.
Ujemanje s hrano: Lažji narezki, postrv na žaru, perutnina na žaru in mladi siri.

Do naslednjič ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."