sobota, 13. december 2014

Sauvignon - Dveri-Pax

Pozdravljen ljubitelj vina!

V prejšnjih postih sem že opisal dva sauvignona, ki pa sta bila oba zorjena v lesu. Tako, sledi prvi opis svežega sauvignona. Tale me že tretje leto zapored navdušuje. Prideluejo ga v vinski kleti Dveri Pax, ki je v lasti benediktanskega reda iz Avstirje. "Dveri" je stara slovenska beseda za vrata, "pax" pa je latniska beseda za mir. Torej besedna zveza dveri pax pomeni "vrata miru".

O sortnosti sauvignonov sem že govoril v prejšnjih postih. Nisem pa povedal, od kod izvira njegovo ime. Izhaja iz francoske besede "sauvage", ki pomeni divje. Namreč sorta je v vinogradu zelo bujne rasti. Prav zaradi te divjosti so se nekateri vinogradniki odločili, da pridelujejo vina na takšen način, da izražajo divjo naravo sorte. Takšna vina imajo zelo izražene arome in kisline. Recimo večkrat nagrajeni Pullusov sauvignon iz Ptujske kleti je lep primer takega divjega sauvignona.

Sam imam raje uravnotežena vina in ta sauvignon je takšen. Uravnotežen, svež in dovolj polnega telesa. Zato tudi meni najljubši svež sauvignon (poleg Zanutovega).


Sorta: sauvignon
Letnik: 2013
Sladkorna stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 13.5%
Vinifikacija: Zorenje v inoks cisternah približno pol leta.

Opis vina:
Vino je svetlo zlate barve. Aroma je srednje izražena, lepa, čista in nežna. Po paradižnikovih listih in papriki, v ozadju zrelo rumeno sadje. V ustih je vino suho, srednje polnega telesa, zelo sveže in mineralno, z kar nekaj ostanka CO2 in prijetno uravnoteženo kislino. Pookus je srednje dolg, zelo dober in popolnoma očisti usta.

Na kratko: Odličen primerek svežega sauvignona. Za v vinoteko.
Ujemanje s hrano: testenine s pelati in baziliko pa tudi tuno, manj okusne ribe in mladi siri.

Do naslednjič ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."