sreda, 12. november 2014

Brgalot (beli) - Benedetič

Pozdravljen ljubitelj vina!

Po včerajšnjem postu, sem opazil, da sem dolžan še nekaj narediti. Ostal mi je še opis Benedetičevega belega "brgalota". Ime "brgalot" izhaja iz izraza Brgalotišče - skupno ime za vinograde, na katerih raste grozdje za to zvrst. Gre za zvrst chardonnayja in rebule, ki je po mojem mnenju kar nekaj časa zorela v bariku. To je prva taka zvrst, ki so jo pri Benedetičevih pridelali. Žal na spletu ni veliko informacij o vinifikaciji tega vina. Na spletni strani vinarja ga sploh ne omenjajo, kar pa ni nerazumljivo, saj veliko vinarjev zadnja leta zapostavlja svoje spletne strani.

Omenil sem že, da dolga zorenja v bariku zastrejo sortnost vin. To velja še posebaj za bela vina. Seveda je potem od vsakega posameznika odvisno, ali so mu taka vina všeč ali ne. Točno vem, da bi moj oče vihal nos in kritiziral to vino preden bi ga sploh poizkusil. Mama bi pa po drugi strani rekla: "Sine, to je pa dobro."

Tebi bralec pa svetujem, da ga poizkusiš in se šele nato opredeliš. Všečno ali ne, hladnega te to vino zagotovo ne bo pustilo.


Sorti: chardonnay in rebula
Letnik: 2009
Sladkornja stopnja: suho
Alkoholna stopnja: 14.5%
Vinifikacija: Zorenje v barik sodčkih.

Opis vina:
Vino je intenzivno zlate barve. Aroma je zelo izražena, večplastna, v ospredju slive v žganju, v ozdaju les in dim, kar kaže na kar dolgo zorenje v bariku. V ustih je vino suho, polnega telesa, krepko, masleno, uravnoteženo, izstopa chardonnay. Odhod je suh, izredno dolg, malce grenak, topel, lep. 

Kot zanimivost naj povem, da smo nato v kozarec natočili teran, ki ga sploh na vonju ni bilo čutiti. V kozarcu je bil še vedno ujet vonj po slivah in dimu. Zato mislim, da bi lahko to vino mirno ponudili po kakšnem srednje težkem rdečem vinu.

Na kratko: Dobra, res krepka zvrst, ki je manj pitna. Obvezno poizkusiti ob hrani.
Ujemanje s hrano: Svinjska ribica polnjena s suho slivo, slivovi njoki, slivova pita in prekajeni siri.

Do naslednjič ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."